How
At the Visual Laboratories we work on several disciplines of communication tasks. Every company needs a different way to be understood by their customers. Every design result is as different as the specific communication between companies and their clients. Our intention is to carry out any task in the larger context.
Well working visual communication is always based on a knowledge of the historical meaning of images, their pattern language and the inherent codes. Neither a certain style nor a specific method of the designer should be coming to the front.
Good and provocative communication helps our clients to reach their targets and help them to express what they are standing for.
In den Visual Laboratories arbeiten wir disziplinübergreifend an Kommunikationsaufgaben. Unsere Absicht ist es, jede Aufgabenstellung in einem möglichst großen Zusammenhang wahrzunehmen.
Funktionierende visuelle Kommunikation hängt immer auch zusammen mit einem Wissen über die Geschichte von Bildwelten, den Zeichenstrukturen und ihren innewohnenden Codes. Weder ein bestimmter Stil noch eine sichtbare Handschrift des Designers sollten eine große Rolle spielen.
Die Realisierung einer Idee und eine entsprechende Umsetzung zu finden ist unser Job.