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medbee

Female doctor standing inside a laboratory in hospital. Holding tablet.

A redesign of the medbee brand and app. Simultaneously to the extensive brand identity the entire advertising line was redesigned. medbee's medical competence as a platform for the latest scientific content should be clearly visible in the identity. Possible irritation in the communication due to ambivalent sign settings was eliminated by a single-color lettering. After analysis of the brand identity, the new logo is adapted to well-known codes such as color and objectivity of the medical industry.

Ein Re-Design der Marke und der App von medbee. Zu dem umfangreichen Marken­auftritt wurde zeitgleich die gesamte Werbe­linie neu ausgerichtet. Ziel ist es, der medizi­nischen Kompetenz von medbee, als Platt­form für aktuellste wissen­schaftliche Inhalte, auch in der CI gerecht zu werden. Mögliche Irritation in der Kommuni­kation durch ambivalente Zeichen­setzungen wurde durch einen einfarbigen Schriftzug behoben. Nach Analyse des Marken­auftritts, ist das neue Logo auf bekannte Codes wie Farbe und Sachlich­keit der medizinischen Branche abgestimmt.

2 logotypes side by side.
before/after
Docotor sitting at desktop. Clos-up of right hand holding smartphone displaying a graphic. Left hand wnoting with a pen.
Bunch of folders. Frontpage: Photo with overlayed headline and logo on bottom.
Printed mailing.
Screenshots of user-interface on mobile devices and desktop.

brand design, animation: Manfred Veigl
web design, app design: Gerald Baumgartner