Skip to content

medbee

Logo – before and after

The brand's typeface turns into a reduced, single-color lettering that is less color-sensitive and therefore easier to combine with other colors. The meaning of ”bee“ – the bee as a carrier of sympathy, as a networker and metaphor for complex systems – is and remains semantically desirable. A symbolic illustration of the metaphor ”bee“ in the form of honeycombs or a character is avoided.

Die Schrift­bildmarke wird zu einem reduzierten, einfarbigen Schrift­zug, der weniger farb­empfind­lich und daher leichter mit anderen Farben kombi­nierbar ist. Die Bedeutung von „bee” – der Biene als Sympathie­trägerin, als Netz­werkerin und Metapher für komplexe Systeme – ist und bleibt semantisch erwünscht. Auf eine symbolhafte Verbild­lichung der Metapher „bee” in Form von Waben oder eines Characters wird verzichtet.

Desktop and mobile browser window with screenshot of home.
Pocketcards advertisement series
Tutorial – taking and saving photos
Tutorial – collecting photos

A redesign of the medbee brand and app. Simultaneously to the extensive brand identity the entire advertising line was redesigned. Medbee's medical competence as a platform for the latest scientific content should be clearly visible in the identity. Possible irritation in the communication due to ambivalent sign settings was eliminated by a single-color lettering. After analysis of the brand identity, the new logo is adapted to well-known codes such as color and objectivity of the medical industry.

Ein Redesign der Marke und der App von medbee. Zu dem umfangreichen Marken­auftritt wurde zeitgleich der gesamte Werbe­auftritt neu ausgerichtet. Ziel ist es, der medizi­nischen Kompetenz von Medbee, als Platt­form für aktuellste wissen­schaftliche Inhalte, auch in der CI gerecht zu werden. Mögliche Irritation in der Kommuni­kation durch ambivalente Zeichen­setzungen wurde durch einen einfarbigen Schriftzug behoben. Nach Analyse des Marken­auftritts, ist das neue Logo auf bekannte Codes wie Farbe und Sachlich­keit der medizinischen Branche abgestimmt.

Concept, design, animations: Manfred Veigl
Webdesign: Gerald Baumgartner

all works